W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

xxxxxxxxxxx

Konkurs ekologiczny pn. "Środowisko zdrowe tworzymy, zagrożeń sie nie boimy"

XML

Treść


Konkurs ekologiczny pn. „Środowisko zdrowe tworzymy, zagrożeń się nie boimy” został przeprowadzony w czterech świetlicach środowiskowych, w Nowym Smolnie, Prądocinie, Dobromierzu i Dąbrowie Wielkiej w których łącznie uczestniczyło 60 dzieci.
W każdej świetlicy wychowawcy przeprowadzili zajęcia wykładowo-warsztatowe z dziećmi, w ramach których uczestnicy mieli okazję podnieść poziom wiedzy z dziedziny ekologii i ochrony środowiska.

Odbiorcy wykazywali ogromne zainteresowanie pracą w grupie. Zadawali Pani Magdzie i Pani Agnieszce mnóstwo pytań, które stawały się zalążkiem żwawych dyskusji.




Zorganizowaliśmy wizytę studyjną w Szkole Leśnej na Barbarce w Toruniu.
Pracownicy Szkoły Leśnej propagując ideę ochrony środowiska i ekologicznego podejścia do życia zaproponowali dzieciom zajęcia w formie warsztatowej. Podczas zajęć dzieci były w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wyprawa do tak ciekawego miejsca, przyczyniła się do uzupełnienia wiedzy dotyczącej zagadnień przyrodniczych. Dzieci w skupieniu z pełną starannością wykonywały rękodzieła „w glinie”, które w efekcie były naprawdę atrakcyjne.
 




Ponadto po raz pierwszy w życiu dzieci uczestniczyły i sprawdziły się, tworząc rękodzieło papiernicze-czerpanie papieru.
 



               
W Szkole Leśnej na Barbarce dzieci miały możliwość uczestnictwa w różnorodnych ćwiczeniach terenowych, np.: czytanie mapy, używanie kompasu (orientacja w terenie, ocena i pomiar odległości). W trakcie zajęć wykładowcy wskazali charakterystyczne cechy w wyglądzie i budowie drzew, dzięki którym dzieci mogły utrwalić wiedzę w zakresie rozpoznawalności gatunków drzew liściastych i iglastych.




Zadaniem dzieci było za pomocą mapy i kompasu odszukiwanie poszczególnych gatunków drzew, a charakterystyczny kształt drzewa, barwy liści, kory, kwiatów odnotowywały i opisywały na kartkach.


            
Na terenie Szkoły Leśnej zorganizowaliśmy również ognisko.


                          
 
Niezwykłą przygodą dla dzieci było spotkanie warsztatowe z pszczelarzem, które odbyło się w sadzie owocowym w Lisewie Kościelnym. Dzieci dowiedziały się o tajemnicach życia pszczół. Wykładowca z wielkim zaciekawieniem opowiadał o roli pszczół w rolnictwie i sadownictwie oraz budowie uli. Dzieci uzyskały szeroki wachlarz informacji o cyklu rozwojowym pszczoły miodnej i procesie wytwarzania miodu.
Niezwykłość spotkania polegała na tym, że dzieci mogły w bezpośrednim kontakcie z pasieką w gospodarstwie sadowniczym zdobywać tak ważne i ciekawe informacje. Wykładowca szczególnie przygotował się na spotkanie z dziećmi, zapewniając dzieciom wizualizację sprzętu pszczelarskiego.



                         
Niektóre dzieci chcąc poczuć się w roli pszczelarza odważnie przymierzały jego strój.




Na zakończenie zajęć z pszczelarzem dzieci na łonie natury skosztowały pysznego „wytworu pszczół”.
 



                                        

 
W miesiącu lipcu 2011r. dzieci bardzo sumiennie wykonywały prace plastyczne pn. „ Miejsce, które sam tworzę i o nie dbam”. W każdej świetlicy zostało wykonanych 15 prac, co w efekcie łącznie stanowiło 60. Dzieci wykazały się szczególną pomysłowością. Wykorzystywały elementy natury, które w sposób przemyślany rozplanowały na płaskiej, bądź wypukłej powierzchni.


 

                            
Komisje konkursowe, które wyłaniały najciekawsze prace plastyczne miały bardzo trudne zadanie. Każda praca była oryginalna, pomysły zaskakujące.
Jury musiało podołać wyzwaniu i zgodnie z regulaminem konkursu wytypować w każdej grupie trzy pierwsze miejsca.
Dzień rozdania nagród i dyplomów był szczególnym przeżyciem dla dzieci. Radosne twarze były dla nas potwierdzeniem, że dzieci są zadowolone z otrzymanych prezentów. Cieszymy się wraz z nimi, bowiem mamy świadomość, że dzieci dobrze wykorzystały wolny czas, zdobywając wiedzę, kształtując zdolności manualne, a przy okazji zostały nagrodzone za wkład jaki sami wniosły w wielowątkowość realizowanego konkursu.