Konkurs ekologiczny pn. "Środowisko zdrowe tworzymy, zagrożeń sie nie boimy"
XMLTreść
Konkurs
ekologiczny pn. „Środowisko zdrowe tworzymy, zagrożeń się nie boimy” został
przeprowadzony w czterech świetlicach środowiskowych, w Nowym Smolnie,
Prądocinie, Dobromierzu i Dąbrowie Wielkiej w których łącznie uczestniczyło 60
dzieci.
W każdej świetlicy wychowawcy przeprowadzili zajęcia wykładowo-warsztatowe z dziećmi, w ramach których uczestnicy mieli okazję podnieść poziom wiedzy z dziedziny ekologii i ochrony środowiska.
Odbiorcy wykazywali ogromne zainteresowanie pracą w grupie. Zadawali Pani Magdzie i Pani Agnieszce mnóstwo pytań, które stawały się zalążkiem żwawych dyskusji.
Zorganizowaliśmy wizytę studyjną w Szkole Leśnej na Barbarce w Toruniu.
Pracownicy Szkoły Leśnej propagując ideę ochrony środowiska i ekologicznego podejścia do życia zaproponowali dzieciom zajęcia w formie warsztatowej. Podczas zajęć dzieci były w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wyprawa do tak ciekawego miejsca, przyczyniła się do uzupełnienia wiedzy dotyczącej zagadnień przyrodniczych. Dzieci w skupieniu z pełną starannością wykonywały rękodzieła „w glinie”, które w efekcie były naprawdę atrakcyjne.
Ponadto po raz pierwszy w życiu dzieci uczestniczyły i sprawdziły się, tworząc rękodzieło papiernicze-czerpanie papieru.
W Szkole Leśnej na Barbarce dzieci miały możliwość uczestnictwa w różnorodnych ćwiczeniach terenowych, np.: czytanie mapy, używanie kompasu (orientacja w terenie, ocena i pomiar odległości). W trakcie zajęć wykładowcy wskazali charakterystyczne cechy w wyglądzie i budowie drzew, dzięki którym dzieci mogły utrwalić wiedzę w zakresie rozpoznawalności gatunków drzew liściastych i iglastych.
Zadaniem dzieci było za pomocą mapy i kompasu odszukiwanie poszczególnych gatunków drzew, a charakterystyczny kształt drzewa, barwy liści, kory, kwiatów odnotowywały i opisywały na kartkach.
Na terenie Szkoły Leśnej zorganizowaliśmy również ognisko.
Niezwykłą przygodą dla dzieci było spotkanie warsztatowe z pszczelarzem, które odbyło się w sadzie owocowym w Lisewie Kościelnym. Dzieci dowiedziały się o tajemnicach życia pszczół. Wykładowca z wielkim zaciekawieniem opowiadał o roli pszczół w rolnictwie i sadownictwie oraz budowie uli. Dzieci uzyskały szeroki wachlarz informacji o cyklu rozwojowym pszczoły miodnej i procesie wytwarzania miodu.
Niezwykłość spotkania polegała na tym, że dzieci mogły w bezpośrednim kontakcie z pasieką w gospodarstwie sadowniczym zdobywać tak ważne i ciekawe informacje. Wykładowca szczególnie przygotował się na spotkanie z dziećmi, zapewniając dzieciom wizualizację sprzętu pszczelarskiego.
Niektóre dzieci chcąc poczuć się w roli pszczelarza odważnie przymierzały jego strój.
Na zakończenie zajęć z pszczelarzem dzieci na łonie natury skosztowały pysznego „wytworu pszczół”.
W miesiącu lipcu 2011r. dzieci bardzo sumiennie wykonywały prace plastyczne pn. „ Miejsce, które sam tworzę i o nie dbam”. W każdej świetlicy zostało wykonanych 15 prac, co w efekcie łącznie stanowiło 60. Dzieci wykazały się szczególną pomysłowością. Wykorzystywały elementy natury, które w sposób przemyślany rozplanowały na płaskiej, bądź wypukłej powierzchni.
Komisje konkursowe, które wyłaniały najciekawsze prace plastyczne miały bardzo trudne zadanie. Każda praca była oryginalna, pomysły zaskakujące.
Jury musiało podołać wyzwaniu i zgodnie z regulaminem konkursu wytypować w każdej grupie trzy pierwsze miejsca.
Dzień rozdania nagród i dyplomów był szczególnym przeżyciem dla dzieci. Radosne twarze były dla nas potwierdzeniem, że dzieci są zadowolone z otrzymanych prezentów. Cieszymy się wraz z nimi, bowiem mamy świadomość, że dzieci dobrze wykorzystały wolny czas, zdobywając wiedzę, kształtując zdolności manualne, a przy okazji zostały nagrodzone za wkład jaki sami wniosły w wielowątkowość realizowanego konkursu.
W każdej świetlicy wychowawcy przeprowadzili zajęcia wykładowo-warsztatowe z dziećmi, w ramach których uczestnicy mieli okazję podnieść poziom wiedzy z dziedziny ekologii i ochrony środowiska.
Odbiorcy wykazywali ogromne zainteresowanie pracą w grupie. Zadawali Pani Magdzie i Pani Agnieszce mnóstwo pytań, które stawały się zalążkiem żwawych dyskusji.
Zorganizowaliśmy wizytę studyjną w Szkole Leśnej na Barbarce w Toruniu.
Pracownicy Szkoły Leśnej propagując ideę ochrony środowiska i ekologicznego podejścia do życia zaproponowali dzieciom zajęcia w formie warsztatowej. Podczas zajęć dzieci były w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wyprawa do tak ciekawego miejsca, przyczyniła się do uzupełnienia wiedzy dotyczącej zagadnień przyrodniczych. Dzieci w skupieniu z pełną starannością wykonywały rękodzieła „w glinie”, które w efekcie były naprawdę atrakcyjne.
Ponadto po raz pierwszy w życiu dzieci uczestniczyły i sprawdziły się, tworząc rękodzieło papiernicze-czerpanie papieru.
W Szkole Leśnej na Barbarce dzieci miały możliwość uczestnictwa w różnorodnych ćwiczeniach terenowych, np.: czytanie mapy, używanie kompasu (orientacja w terenie, ocena i pomiar odległości). W trakcie zajęć wykładowcy wskazali charakterystyczne cechy w wyglądzie i budowie drzew, dzięki którym dzieci mogły utrwalić wiedzę w zakresie rozpoznawalności gatunków drzew liściastych i iglastych.
Zadaniem dzieci było za pomocą mapy i kompasu odszukiwanie poszczególnych gatunków drzew, a charakterystyczny kształt drzewa, barwy liści, kory, kwiatów odnotowywały i opisywały na kartkach.
Na terenie Szkoły Leśnej zorganizowaliśmy również ognisko.
Niezwykłą przygodą dla dzieci było spotkanie warsztatowe z pszczelarzem, które odbyło się w sadzie owocowym w Lisewie Kościelnym. Dzieci dowiedziały się o tajemnicach życia pszczół. Wykładowca z wielkim zaciekawieniem opowiadał o roli pszczół w rolnictwie i sadownictwie oraz budowie uli. Dzieci uzyskały szeroki wachlarz informacji o cyklu rozwojowym pszczoły miodnej i procesie wytwarzania miodu.
Niezwykłość spotkania polegała na tym, że dzieci mogły w bezpośrednim kontakcie z pasieką w gospodarstwie sadowniczym zdobywać tak ważne i ciekawe informacje. Wykładowca szczególnie przygotował się na spotkanie z dziećmi, zapewniając dzieciom wizualizację sprzętu pszczelarskiego.
Niektóre dzieci chcąc poczuć się w roli pszczelarza odważnie przymierzały jego strój.
Na zakończenie zajęć z pszczelarzem dzieci na łonie natury skosztowały pysznego „wytworu pszczół”.
W miesiącu lipcu 2011r. dzieci bardzo sumiennie wykonywały prace plastyczne pn. „ Miejsce, które sam tworzę i o nie dbam”. W każdej świetlicy zostało wykonanych 15 prac, co w efekcie łącznie stanowiło 60. Dzieci wykazały się szczególną pomysłowością. Wykorzystywały elementy natury, które w sposób przemyślany rozplanowały na płaskiej, bądź wypukłej powierzchni.
Komisje konkursowe, które wyłaniały najciekawsze prace plastyczne miały bardzo trudne zadanie. Każda praca była oryginalna, pomysły zaskakujące.
Jury musiało podołać wyzwaniu i zgodnie z regulaminem konkursu wytypować w każdej grupie trzy pierwsze miejsca.
Dzień rozdania nagród i dyplomów był szczególnym przeżyciem dla dzieci. Radosne twarze były dla nas potwierdzeniem, że dzieci są zadowolone z otrzymanych prezentów. Cieszymy się wraz z nimi, bowiem mamy świadomość, że dzieci dobrze wykorzystały wolny czas, zdobywając wiedzę, kształtując zdolności manualne, a przy okazji zostały nagrodzone za wkład jaki sami wniosły w wielowątkowość realizowanego konkursu.