Regulamin rekrutacji i udziału w programie Teleopieka
XMLTreść
REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROGRAMIE TELEOPIEKA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY NOWA WIEŚ WIELKA
REALIZOWANEJ PRZEZ GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWEJ WSI WIELKIEJ
§ 1
Informacje ogólne
Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w programie oraz prawa i obowiązki uczestników.
1. Celem głównym programu jest poprawa jakości życia osób w wieku powyżej 65 lat poprzez realizację usług wykorzystujących nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne, które umożliwią seniorom jak najdłuższe bezpieczne pozostanie w naturalnym, dotychczasowym środowisku.
2. Program realizowany jest w okresie od 01.05.2022r.
3. Informacje na temat naboru i realizacji form wsparcia z zakresu teleopieki zamieszczone są na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Urzędu Gminy w Nowej Wsi Wielkiej
4.Wszystkie osoby biorące udział w programie otrzymają bezpłatne wsparcie w zakresie usługi teleopieki, o której mowa w § 3.
§ 2
Definicje
1. Realizator - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowej Wsi Wielkiej ul. Ogrodowa 2A od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
2.Wykonawca usługi teleopieka - Firma Sidly z siedzibą w 00-020 Warszawa ul. Chmielna 2/31
3.Dokumenty zgłoszeniowe – niezbędne dokumenty umożliwiające zakwalifikowanie kandydata do programu tj. formularz zgłoszeniowy, karta pacjenta oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji i realizacji zadania.
4. Kandydat – osoba ubiegająca się o udział w projekcie.
5. Uczestnik – osoba zakwalifikowana do udziału w zadaniu, która spełnia kryterium wieku oraz miejsca zamieszkania.
6. Teleopieka - system, który umożliwia codzienną, zdalną opiekę nad Uczestnikami programu.
7. Opaska – urządzenie do teleopieki w formie bransoletki na nadgarstek zapewniające łączność z Centrum teleopieki.
8. Centrum Teleopieki – instytucja zapewniająca możliwość całodobowego przekazywania informacji o potrzebie wezwania pomocy, funkcjonująca 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
§ 3
Zakres wsparcia
2. Wsparcie o którym mowa w pkt 1, realizowane jest w szczególności poprzez:
a) prezentację działania Centrum Teleopieki uczestnikowi oraz przeszkolenie go w zakresie obsługi opaski,
b) przekazanie oraz podłączenie opaski do Centrum Teleopieki,
c) zapewnienie całodobowej łączności z Centrum Teleopieki, monitoring wskaźników mierzonych przez opaskę oraz rejestrację sygnałów alarmowych
d) przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowości działania opaski oraz odbiór uszkodzonej i dostawa nowej lub naprawionej opaski.
3. Opaska służy do natychmiastowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Urządzenie łączy się w razie potrzeby z pracownikami Centrum Teleopieki, którzy udzielają adekwatnej do sytuacji oraz możliwości pomocy, w tym: m.in. informują osoby wskazane do kontaktu o potrzebie udzielenia pomocy, wzywają pogotowie lub służby ratunkowe – jeśli sytuacja tego wymaga.
4. Skorzystanie z tej formy pomocy i zastosowanie ww. opaski jest uzależnione od dostępu sygnału telefonii komórkowej w miejscu przebywania uczestnika.
5. Bezpłatne korzystanie z usługi teleopieki warunkowane jest finansowaniem zadania z Programu Korpus Wsparcia Seniorów.
§ 4
Warunki zakwalifikowania do udziału w teleopiece
1. Uczestnikiem programu może zostać osoba, która spełnia następujące kryteria łącznie:
a) zamieszkuje na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka,
b) jest osobą, która skończyła 65 rok życia,
c) wyrazi zgodę na udział w programie, przestrzeganie Regulaminu i na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych podczas procesu rekrutacji i realizacji.
2. Realizator zastrzega możliwość odmowy udziału w zadaniu na każdym jego etapie osobom, których sytuacja życiowa, zdrowotna, prawna nie pozwala na skorzystanie z oferowanego wsparcia.
§5
Ogólne zasady i warunki rekrutacji
1. Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji.
2. Rekrutacja będzie prowadzona w trybie ciągłym od 01.05.2022 do wyczerpania ilości opasek.
3. Po wyczerpaniu ilości opasek, zostanie utworzona lista rezerwowa.
4. Za rekrutację uczestników odpowiedzialny jest pracownik Realizatora udzielający informacji i wyjaśnień telefoniczne pod numerem telefonu: 523812455, 523812144 lub mailowe pod adresem d.lisiak@gopsnww.pl .
5. Warunkiem uczestnictwa w procesie rekrutacji jest złożenie deklaracji uczestnictwa na formularzu zgłoszeniowym oraz karty pacjenta.
6. Kandydat, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem udziela zgody na przetwarzanie niezbędnych danych osobowych w procesie rekrutacji.
7. Dopuszcza się dokonanie zgłoszenia przez opiekuna uczestnika.
8. Pracownik Realizatora przeprowadza weryfikację formalną danych zgłoszonego kandydata, w szczególności, czy spełnia kryteria określone w § 4 oraz przekazuje niezbędne dane tj. imię, nazwisko, telefon oraz adres do Wykonawcy zadania.
9. W przypadku stwierdzenia, że Kandydat nie spełnia kryteriów, realizator informuje go telefonicznie lub elektronicznie o braku możliwości udziału w programie. W przypadku trzech bezskutecznych prób kontaktu dalsze powiadomienia nie będą dokonywane.
10. Pracownik Realizatora sporządza listę Kandydatów wg kolejności zgłoszeń zakwalifikowanych do udziału w programie. Informacja na temat zakwalifikowania się do programu będzie przekazana Kandydatowi lub osobie upoważnionej telefonicznie lub elektronicznie.
11. Lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w zadaniu zostanie udostępniona Wykonawcy programu.
12. Kandydatom nie przysługuje prawo odwołania się od wyników rekrutacji.
§ 6
Umowa na świadczenie usług teleopiekuńczych
1. Umowę na świadczenie usług teleopiekuńczych sporządza i podpisuje Realizator z Wykonawcą programu.
2. Realizator prowadzi rejestr aktywnych opasek.
3. Wykonawca wyposaża Uczestników zgłoszonych przez pracownika Realizatora programu w opaski oraz dokonuje instruktażu użytkowania.
§ 7
Zobowiązania Uczestnika projektu
1. Uczestnik, któremu wydano opaskę jest jedynym dysponentem urządzenia. Nie może odstępować urządzenia osobie drugiej.
2. Za dzień rozpoczęcia udziału w programu przyjmuje się datę otrzymania formy wsparcia w postaci aktywacji usługi.
4. Bezpłatny udział w programie może trwać maksymalnie do 31.12.2022r.
5. Uczestnicy programu zobowiązani są do zgłaszania Realizatorowi:
1) telefonicznego, internetowego lub osobiście wcześniejszej rezygnacji z uczestnictwa w programie,
2) każdorazowego powiadamiania o zmianie danych przekazanych podczas procesu rekrutacji;
3) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w programie.
6. Zakończenie uczestnictwa w programie następuje z chwilą:
1) zaprzestania świadczenia usług przez Wykonawcę, wskutek zakończenia umowy między Wykonawcą a Realizatorem,
2) skreślenia z listy Uczestnika w związku z:
a) rezygnacją Uczestnika,
b) znacznym pogorszeniem stanu zdrowia Uczestnika uniemożliwiającym dalsze korzystanie z usługi,
c) przerwaniem użytkowania opaski przez okres ciągły trwający ponad 7 dni bez powiadamiania Centrum Teleopieki o przyczynie przerwania,
d) brakiem możliwości świadczenia usług niezależnym od Realizatora, Centrum Teleopieki, Wykonawcy lub Uczestnika.
7. Uczestnik zostaje poinformowany telefonicznie o zamiarze skreślenia osoby z listy Uczestników programu.
9. W przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy Uczestnika przed zakończeniem programu, Uczestnik ma obowiązek zwrócić opaskę do Realizatora w ciągu 7 dni od dnia rezygnacji lub przekazania informacji o skreśleniu z listy Uczestników.
10. Po zakończeniu programie w związku z upływem czasu na który umowa została zawarta, Uczestnik ma obowiązek zwrotu opaski Realizatorowi.
11. Uczestnik ponosi koszty naprawy urządzenia w wypadku użytkowania go niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. Uczestnik programie jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
2. Regulamin dostępny jest w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej i na stronie internetowej.
3. Realizator programu zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie. Informacje o ewentualnych zmianach zostaną zamieszczone na stronach internetowych.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2022r.