W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

xxxxxxxxxxx

Gminna Komiska Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

XML

Treść

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych   


W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Członków Komisji powołuje zarządzeniem Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka na czas nieokreślony. Pełnią oni swoje funkcje do czasu odwołania przez Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka lub złożenia pisemnej rezygnacji bądź ustania członkostwa z powodu śmierci.

Skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:        
 
Przewodnicząca Komisji Edyta Łobodzińska         
 
Zastępca Przewodniczącej Komisji Agata Rafińska

Sekretarz Komisji Agata Łukasiak 

Członek Komisji Sandra Łuszkiewicz        
 
Członek Komisji Anita Wysota 

Członek Komisji Łukasz Szczerba

 

POSIEDZENIA KOMISJI

Komisja obraduje na posiedzeniach plenarnych, sposób ich zwoływania, tryb pracy oraz podejmowanie decyzji i postanowień określa Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Posiedzenia Komisji odbywają się stosownie do potrzeb, ale nie częściej niż dwa razy w miesiącu. Posiedzenie Komisji w pełnym składzie odbywa się najmniej dwa razy w roku 
i może odbyć się przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.

Komisja pracuje w 2 zespołach tematycznych:

1. Zespół motywująco-profilaktyczny,

2. Zespół kontrolny.

Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równego podziału głosów decydujący jest głos Przewodniczącego Komisji lub w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Komisji.

Komisja powołana Zarządzeniem nr 88/23 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 28 grudnia 2023r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowej Wsi Wielkiej działa na podstawie:

 1) ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023r., poz. 2151);

 2) uchwały Nr XLI/330/18 Rady Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie zasad usytuowania na ternie Gminy Nowa Wieś Wielka miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;

 3) uchwały Nr XLI/329/18 Rady Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Nowa Wieś Wielka;

 4) ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r., poz. 1939);

 5) ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2024 r., poz. 424);

 6) regulaminu organizacyjnego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowej Wsi Wielkiej (Zarządzenie Nr 7/ 2024 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 11 stycznia 2024r.).

 

CZYM ZAJMUJE SIĘ GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH


Zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023r. poz. 2151) wójt powołuje gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych, która inicjuje następujące działania:

- inicjowanie działań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych      
- podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
- podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów dotyczących promocji i reklamy napojów alkoholowych oraz dotyczących sprzedaży podawania napojów alkoholowych: osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości, osobom do lat 18, na kredyt lub pod zastaw,   
- opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych - zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy (limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe),
- kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych (na podstawie upoważnienia wystawionego przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta) - (art. 18 ust. 8 ww. ustawy).



Załączniki